måndag 14 juli 2008

Utmanad och award

Äntligen ska jag ta tag i den roliga utmaningen jag fått av Hedvig, Anna, Annica och Jenniiz.

Regler:
Beskriv först reglerna
Svara på alla frågor
Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.
Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.

Fem saker som fanns på din Att-göra-lista idag?
1.Denna utmaningen :-)
2.Städa undan lite här hemma
3.Göra ett par kort.
4.Tömma minneskortet på kameran.
5.Fixa något gott att äta till lillsnuttan och mig som är hemma själva idag när pappa och storebror är ute på äventyr, som bland annat innefattar morfars jättestora John Dere-traktor och en rundbalspress...


Vad gjorde du för 10 år sedan?
Jag pluggade på universitetet i Växjö till lärare, hade ungefär ett år kvar. Samtidigt var vi ganska nyblivna husägare, så vi höll väl på här och renoverade lite här och var. Fast vi var nog nästan klara invändigt då i alla falll..

Ställen du bott på?
Mörrum, Hällaryd, Karlshamn, Växjö och Bräkne-Hoby

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1.Köpa ett ställe på landet med gott om plats för oss och alla våra hobies och påfund
2.Sluta jobba och starta upp något eget, förmodligen hantverksrelaterat på något sätt.
3.Ge bort en summa pengar till nära och kära.
4.Skänka en del till forskning och välgörande ändamål
5.Inreda ett gigantiskt fullutrustat scraprum....

Och skicka vidare... Ja, hörrni, de flesta har väl redan fått den här utmaningen, så jag skickar den helt enkelt vidare till er som är härinne och tittar men som inte har blivit utmanade av någon annan innan.

Så har jag ju fått den här fina awarden också, av inte mindre än fyra härliga tjejer: Anna, Cath, Mette och AnneH. Tack så jättemycket, tjejer! Jag blir så otroligt glad!

Who gets the "Brillante Webblog Award"? Websites and blogs, which by its currency, the issues of choice and for their designs are especially noteworthy.
Here are the Award Rules:

1. The winner can take the logo.

2. Place a link to the person that send you the award.

3. Give the Award to at least 7 other Blogs, which by its currency, the issues of choice and for their designs are especially noteworthy.

4. Put a link to these sites on your Blog.

5. Write a comment on their Blogs that they've won an Award.

Jaa, vem ska jag nu skicka den här vidare till? Hm, jag vill ju ge den till alla! Men jag skickar den till några tjejer som inspirerar mig mycket i mitt kreativa skapande, hos vilka jag alltid hittar inspiration och dessutom blir glad när jag tittar in till:

Hedvig: Sveriges förmodligen klokaste och mest talangfulla 13-åriga scrappare.


Mette: Right back at you, vännen :-) Du inspirerar massor med din underbara scrapstil.

Carina: Ett besök på din blogg resulterar nästan alltid i att jag sitter här med hakan i knät. Du är fantastisk, tjejen!

Annyt: Har bara tre ord att säga om det du visar upp på din blogg: OH MY GOD!!!

Petraso: Din blogg bjuder på en och annan chock, en hel del asgarv, och massa aha-upplevelser. Jag blir alltid lika glad av att titta in där.

Tette: som gör så vackra och väl genomtänkta kort och har en enorm känsla för detaljer.

Cattis: Jag älskar dina härliga, galna, färgsprakande layouter, och allt annat pyssel du visar på din blogg.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen tack

Theresa/Tette sa...

Tack så hemskt mycket för den fina motiveringen! Jag blir jätteglad och stolt.
Kram Tette

Anonym sa...

Åh söt där!!
Tack så mycket, man rodnar ju av dina ord!!
Kram Anna
Pssst...nytt o fint var det här.

Unknown sa...

Tack så mycket =)
Man blir glad av såna ord!

kram!

Cattis sa...

ååhh..TACK! :D Va gullig du är!


Kram!