onsdag 6 augusti 2008

En semesterlayout

När vi var på semester för ett par veckor sedan besökte vi ett otroligt vackert ställe, Hyltenäs Kulle. Utsikten var fantastiskt fin, och jag tog massa foton därifrån. Jag ville få med så många foton som möjligt från platsen, och låta utsikten stå i fokus. Jag lyckades hitta ett par filmstrippar i gömmorna. Layoutens form har jag hämtat från resterna av en springbrunn som fanns på platsen. Så fort jag såg den visste jag att det skulle bli en layout med den formen.

When we were on vacation a couple of weeks ago, we visited an enormously beautiful sight, Hyltenäs Hill. The view was extraordinary and I took loads of pictutes. I wanted as many as possible on this layout, so I went through my stash and found these film strips I've had like forever... The shape of the layout is inspired by the remains of an old fountain. The minute I saw it I decided to make a layout in this shape with the pictures from that place.


Det fanns en väldigt intressant historia om platsen också, och jag googlade och skrev ut informationen, vek ihop lappen och stoppade den bakom fotot tillsammans med journalingen.

There's some very interesting history about this place, and I looked it up on the internet, printed the story, folded the paper and tucked it in behind the photo with my journaling.

Jag hade en mycket bra postdag igår. Dels dök mitt första månadskit från the Nook upp, och dels fick jag min Word Window Punch, och jag har bara börjat klura på vad man kan göra med den. Jag har använt den till fliken på min journaling spot här, och det blev så bra! Jag gillar verkligen min nya leksak :-)

Yesterday was a very good mail-day for me. I got my first gorgeous kit from the Nook, and I got my Word Window Punch ♥. There are so many great things you can do with it! I used it to make the hole in the tab of my journaling spot at this layout. Love it!!

1 kommentar:

Karin sa...

Massor av fina alster att njuta av här hos dig!!! jag kommer tillbaka!